Zanim zdecydujesz się na food trucka…

Zanim stworzysz własnego food trucka…

- dokładnie przyjrzyj się rynkowi, pomyśl co możesz zaoferować i czy na pewno klienci potrzebują kolejnego food trucka z burgerami;

- zastanów się, czy skorzystać z franczyzy, czy będziesz tworzył własną, unikalną markę?

- jeżeli już wymyśliłeś czym chcesz karmić ludzi, to zorganizuj imprezę i sprawdź menu na swoich znajomych 🙂

- sprawdź, jakie masz możliwości znalezienia miejsca do postawienia food trucka w swoim mieście;

- pomyśl czy stać Cię na gotowy food truck czy będziesz remontował i dostosowywał samochód we własnym zakresie (kupno gotowego samochodu z atestami sanepidu zwiększy koszty, ale znacznie skróci czas i zmniejszy ilość formalności niezbędnych do uruchomienia biznesu);

- zastanów się, jak możesz się wyróżnić, dlaczego klienci maja wybrać akurat Twojego food trucka;

- zastanów się czy będzie to biznes sezonowy, czy całoroczny?

- wbrew pozorom, to bardzo ciężka praca, pomyśl kto będzie z Tobą współpracował;

- postaraj się porozmawiać z właścicielami funkcjonujących food trucków, poznać zalety i wady tej pracy;

- i najważniejsze: postaraj się zrobić rzetelny biznesplan!!!

Podjąłeś decyzję o stworzeniu własnego food trucka …

- wymyśl dobrą nazwę, najlepiej taką, która będzie kojarzyła się z serwowanym przez Ciebie menu

* nie kopiuj tego co już jest, nawet jeżeli spodobało Ci się logo lub wygląd samochodu, który jeździ na drugim końcu świata. Jest duża szansa na to, że prędzej czy później ktoś zobaczy, że skopiowałeś czyjś pomysł – marna reklama;

- dokonaj formalności związanych z funkcjonowaniem firmy;

- zainwestuj w dobry, przemyślany logotyp oraz wystrój i obrandowanie food trucka;

- sprawdź producentów, dostawców produktów, z którymi będziesz współpracował (jakość produktów w tym biznesie jest bardzo ważna);

- stwórz swój fanpage na portalach społecznościowych (niech jak najwięcej osób dowie się o Twoim pomyśle), stwórz swoją stronę internetową (nawet najprostszą), umieść wizytówkę strony w różnych katalogach (strona będzie się lepiej pozycjonować - jest coraz więcej zleceń na różnego rodzaju eventy - zleceniodawca musi Cię jakoś znaleźć), dodaj się do lokalizatorów.

Food truck wyjeżdża na ulice…

- poinformuj wszystkich, że dzień premiery się zbliża – niech wszyscy wiedzą, że nowy food truck wyjeżdża na ulice;

- przygotuj jakieś promocje – klienci to lubią;

- bierz udział w zlotach food trucków, festiwalach jedzenia, imprezach tematycznych;

- dbaj o estetykę, nawet najlepsze jedzenie nie przyciągnie klientów jeżeli Twój samochód będzie zaniedbany, a wokół pojazdu będą wysypywać się śmieci z kosza;

- posiadaj pełną wiedzę o produktach, składnikach z których zostały przygotowane potrawy – klienci mają coraz większą świadomość tego co chcą zjeść;

- dbaj o to żeby klienci wiedzieli gdzie mogą Cię znaleźć, informuj o ewentualnych zmianach, godzinach otwarcia;

- pamiętaj, że food truckowcy to jedna wielka rodzina – nie traktuj ich jak konkurencję, ale jako kumpli, z którymi razem, możecie zdziałać więcej;

- jakość, czystość i uśmiech na twarzy – to niezbędne warunki aby funkcjonować jako FOOD TRUCK.